Tomasz Gawędzki, dyrektor Wydawnictwa Arena |
Kilkadziesiąt dni temu niemal znienacka pojawiło się Wydawnictwo Arena
i od razu zapowiedziało mocne uderzenie – kilkanaście książek o tematyce
sportowej w pierwszym roku działalności. O planach na przyszłość, idei
przyświecającej twórcom i autorom, a także zbliżających się projektach w
wywiadzie dla bloga szerzej opowiada Tomasz Gawędzki, dyrektor nowego gracza na
rynku wydawniczym.
- 26 lutego ukaże się pierwsza książka Wydawnictwa Arena. Kto stoi za
tym projektem?
Wydawnictwo Arena tworzą ludzie,
którzy mają prawie 20-letnie doświadczenie na rynku wydawniczym. Jest to
imprint Domu Wydawniczego Rafael, można rzec, że „urodził” się wskutek wielu
rozmów na tematy sportowe i okołosportowe. Konkluzją jest fakt, że podmiot
został powołany do życia, aby zaproponować czytelnikom nową, inną niż do tej
pory formę książek sportowych.
- Na czym będzie polegać ta nowa forma pisania o sporcie?
W głównej mierze przyświeca nam
idea przedstawienia czytelnikom niezwykłych opowieści sportowych opowiedzianych
w taki sposób, by książka zostawiała po sobie jakiś ślad. Chcemy, by można było
do niej wielokrotnie wracać, a nie po przeczytaniu odstawić na półkę, gdzie
pokryje się kurzem. Nie skupiamy się na żadnej konkretnej dyscyplinie, na przykład
na piłce nożnej, nasze tytuły będą różnorakie. W planach mamy również biografie
ciekawych osobowości – zawodników, trenerów, klubów, ale przede wszystkim
chodzi nam o pokazanie sportu z tej nie do końca oczywistej strony.
- Wasz debiut – książka „Jak to było naprawdę” – ukaże się właśnie pod
szyldem serii "Niezwykłych opowieści sportowych". Będzie to wiodąca
linia Areny?
To nie seria, tylko marka
wspierająca naszą inicjatywę medialno-wydawniczą. Nasze publikacje będą
sygnowane certyfikatem „Niezwykłych Opowieści Sportowych”. To marka, pod którą
team autorski Areny będzie rozwijał działalność w mediach społecznościowych.
Profil facebookowy, twitterowy, Instagram, kanał youtubowy oraz blog – temu
wszystkiemu będzie przyświecał jeden cel: pisać i mówić o sporcie z pasją i
ciekawie, stworzyć platformę do dialogu z odbiorcami, odkrywać niezwykłe
historie właśnie, które pochłoną czytelników i widzów. Chcemy pokazywać piękno
sportu i jego bohaterów. W skrócie – „Niezwykłe Opowieści Sportowe” mają
wspierać projekty wydawnicze Areny.